Головна » Статті » Мої статті |
Міністерство освіти і науки України Районний відділ освіти Сарненської РДА Сарненський районний будинок дітей і молоді
Проект авторської програми гуртка
«Театральний вулик» (основний рівень)
Автор-укладач програми
Мась Інна Петрівна, керівник гуртка
Сарни-2013
Пояснювальна записка
Серед багатьох видів мистецтва театр займає чи не найвищу сходинку. Про вплив мистецтва на почуття і духовний стан людини відомо давно. Сила такого впливу залежить від емоційної віддачі слухача, глядача, читача, його підготовки до спілкування з мистецтвом. Мистецтво є одночасно творчістю, пізнанням, вихованням, та спілкуванням між людьми. Театральне мистецтво є джерелом збагачення національної культури, розвиває у дітей здібності талант. Діти є яскравими, безпосередніми « глашатаями», які можуть сказати світові з театральної кафедри багато доброго, можуть допомогти зробити наше суспільство чистішим, кращим і справедливішим. Тому й виникає питання про створення дитячого театрального колективу. Метою курсу навчання у театральному колективі є виявлення творчих здібностей дитини і підготовка її до різноманітної творчої діяльності, виховання гуманістичних, загальнолюдських цінностей засобами театрального мистецтва. Програма розрахована на один рік навчання по 6 годин на тиждень для середнього шкільного віку., Заняття у театральному колективі передбачає:
Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:
Досягненнями у навчальному прцесі є : постановки етюдів, уривків, сценок, п"єс, читання літературних творів на сцені, виїзні концерти, творчі зустрічі, масові гуляння. Дана програма є орієнтовною. Керівник гуртка може вносити зміни та доповнення у зміст програми, плануює свою роботу з урахуванням інтересів творчих обдарувань гуртківців.
Очікувані результати
Вихованці повинні знати:
Вихованці повинні вміти:
Навчально-тематичний план (перший рік навчання)
Програма
1. Вступне заняття ( 6 год.)
Організаційний момент. Прослуховування дітей. Бесіда « Джерела виникнення театру і його роль у розвитку особистості». Екскурсія по Будинку дітей та молоді (за лаштунками сцени і на сцені). Бесіда « Корифеї українського театру».
2. Що таке творче коло? Вправи та,тренінги ( 18 год.)
Вправи на розвиток пам»яті. Побудова творчого кола. Вправи на зосередження. Перевтілення. Вправи на уяву та фантазію. Відтворення спостережень за поведінкою людей, природи, предметів.
3.Бесіди про історію театру, драматургію. ( 6 год.)
Бесіда « Амфітеатр і сьогодення». « Система К. С. Станіславського і школа Леся Курбаса». «Видатні драматурги, їх репертуар». Бесіда " Театральна етика ".
4. Органічна сценічна увага ( 9 год.)
Вправи на розвиток видів уваги. Ігри на перевтілення. Розвиток творчих слухових сприймань.
5. Сценічна мова. (15 год.)
Бесіда « К. С. Станіславський про мову актора на сцені.» Орфоепія. Норми
Тренінг сценічної мови ( артикуляційна гімнастика, дикційні вправи). Робота над літературним текстом ( словесна дія, логіка мови). Читання улюблених літературних творів ( байки, вірша, прози, монологів).
6. Індивідуальні та групові етюди. ( 40 год.)
Володіння елементами системи К. С. Станіславського. Поняття про 5 принципів системи. Приклади в етюдному баченні кожного вихованця. Тема « В лісі». Етюд « В школі». Етюд « на вокзалі», « На базарі». Створення комплексних етюдів « У черзі», « У транспорті». Етюди« На святі», « На дискотеці». Етюди « У зоопарку, « На уроці». Створення групових етюдів на довільну тему. Репетиційний робочий період підготовлених етюдів. Вибір для показу ( генеральна репетиція). Постановка етюдів на сцені.
7. Вправи на темпоритм сценічної дії. ( 12 год.)
Рух і музика; темп, ритм, такт, сила звуку. Рух і музика: Розвиток фантазії, створення музичного образу в русі. Імпровізація, внутрішнє створення образів у русі під музику. Створення ряду творчих робіт і правильний вибір сценічної дії. Засвоєння вправ та тренажів.
8. Відвідування театрів, екскурсії. ( 6 год.)
Організація виїзду у м. Рівне до лялькового або драматичного театру. Екскурсії по рідному місту, з метою створення майбутніх образів у постановках на сцені.
9. Мізансцена тіла. ( 6 год.)
Значення законів композиції в творчості актора: закони типізації, аналіз творів художників; етюди по картинах. Внутрішня і зовнішня техніка актора( одиночні етюди психотехнічних навиків).
10. Робота актора над образом. ( 6 год.)
Логіка дії: я- предмет; я- стихія; я- тварина. Логіка дії: зовнішня характерність; показ і репетиції етюдної програми на логіку дії.
11. Робота над п"єсою. ( 92 год.)
Читання п"єси та складання плану вистави. Створення постановочного плану. Навколо п"єси: іконографічний матеріал. Будова драматичного твору. Сюжет, фабула, інтрига та інше. Мізансценування. Роздача ролей. Застільний період. Робота у ви городках. Етюдна робота. Перші репетиції за епізодами у вигородках. Повернення до столу ( застільний період). Повернення у вигородки. Внутрішній монолог. Репетиції на сцені. Слово у творчості актора. Планування сцени. Прогонні репетиції. Підбір костюмів та декорацій. Музичне та шумове оформлення вистави. Створення фонограм. Освітлення сцени. Підбір гриму для акторів. Репетиції з декораціями та музикою. Прем"єра вистави. Аналіз та самоаналіз виступу.
Використана література
4.Ігнатюк М., Сулятицький М. « На кону вічності» Івано- Франківськ. Видавництво « Нова зоря» 2005.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 611 | |
Всього коментарів: 0 | |