Головна » Статті » Мої статті

Конспект заняття Етюдна діяльність

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти Сарненської районної державної адміністрації

Сарненський районний будинок дітей і молоді

 

 

 

 

 

Конспект заняття

«Етюдна діяльність. Етюди на імпровізацію»

 

 

 

Гурток «Театральний вулик»

Керівник: Мась І.П.

 

 

2014

Тема заняття: Етюдна діяльність. Етюди на імпровізацію.

Мета:

Навчальна: навчити вихованців виконувати образні вправи, використовуючи різні засоби спілкування ( рухи, міміку, мовлення).

Розвиваюча: розвиток вміння узгоджувати свої рухи з рухами партнерів по виставі, уміння слухати партнера і не заважати йому.

Виховна: виховувати естетичні почуття – творче сприйняття природи, життя, мистецтва.

Завдання:

  • закріпити отримані знання в практичній роботі «Етюди на імпровізацію по заданій темі»;
  • проконтролювати ступінь засвоєння основних умінь і навичок, а також вивчених і сформованих на попередніх заняттях.

Методи:

  • Словесні (пояснення, інструктаж)
  • Практичні (практична робота навчальних вправ, ігрових вправ)

Тип заняття: застосування практичних умінь та навичок

Форма заняття: групова

Вид заняття: взаємонавчання, закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання:

•            реквізити (стільці, пір’я, бісер, клаптики тканини),

•            наочний матеріал для імпровізації.

Міжпредметні зв'язки: музика, світова художня культура.

Очікуваний результат:

Вихованці   повинні навчитись основам побудови етюду,  як основної складової акторської майстерності.

 

 

 

І. Вступна частина

Керівник гуртка:  Шановні діти! Сьогодні темою нашого заняття є «Етюдна діяльність. Етюди на імпровізацію

Метою нашого заняття є закріплення отриманих знань у практичному застосуванні виконання образних вправ, використовуючи різні засоби спілкування (рухи, міміку, мовлення).

Ми з вами протягом декількох попередніх занять вивчали тему «Етюдна діяльність».

Хочу нагадати вам, що етюд є основою розвитку акторської майстерності. Отже, щоб оволодіти основами акторської майстерності, ми повинні добре оволодіти технікою підготовки етюдів.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

Керівник гуртка. Вивчаючи курс «Основи акторської майстерності» ми з вами вивчили історію театру, його типи і види. Окрім цього, ми вивчили поняття сценічної культури, надзавдання художнього твору.

І зараз ми з вами пригадаємо:

□           Що таке етюд?

□           Яка мета етюдної роботи?

□           З яких компонентів складається етюд?

□           Що ми повинні фіксувати і де імпровізувати, працюючи над етюдом?

□           На якому матеріалі будується етюд?

□           Що таке «пропоновані обставини» етюду?

□           Які бувають види етюду?

□           Яке місце етюду в роботі над постановкою драматичного матеріалу? (діти дають відповідь)

Отже, підсумовуємо вивчене.

У сучасній театральній педагогіці  етюд — вправа, яка служить для розвитку та вдосконалення акторської техніки і яка складається з різних сценічних дій, імпровізованих чи заздалегідь розроблених викладачем. Бажано, щоб етюд містив менше слів, або був зовсім без слів. Етюдна замальовка повинна містити певні події із життя предмета, а її зміст асоціюватися з логікою поведінки людини в різних життєвих ситуаціях.

На попередньому занятті для закріплення цієї теми ви отримали таке домашнє завдання: придумати парний і груповий етюд на теми: «Найкращі подруги»,  «Ранковий раціон свійської птиці», «Тварини». Але перед тим, як ви покажете свої етюди, ми побудуємо «Творче коло», яке допоможе вам налаштувати себе на виконання свого домашнього завдання.

(Керівник проводить розминку)

Вправа 1.  Вихованці під музику по колу, піднімаючи високо ноги, роблять декілька кроків, від повільного до найшвидшого.

Вправа 2. Стають в шахматному порядку,  чотири кроки вперед, сім назад, 

три вперед і один назад (2 рази).

Вправа 3. Діти стоять в колоні по одному, за сигналом керівника йдуть наслідуючи хом'ячків із надутими щічками. Коли прийшли, зупиняються, плескають себе по щічках, потім знову надуваються і йдуть. Ми повинні розім’яти наші ротики, і це артикуляційна гімнастика, щоб ми правильно і чітко вимовляли слова - це називається дикція і це важливий компонент культурної мови.

Вправа 4. Вихованці чітко вимовляють скоромовки, які вже знають і поєднують їх з грою у творчому колі.

(Діти виконують підготовлені етюди під музичний супровід)

Керівник гуртка. Ви добре справилися з домашнім завданням і розкрили в своїх етюдах тему та домоглися поставленої мети. Найважливішим є те, що ви включили вашу фантазію і кмітливість, отримані раніше знання з умінням використали на практиці.

Ми з вами вивчили створення етюдів за уявою, а тепер ми навчимося створювати етюди на імпровізацію.

Етюд як ми знаємо - це вправа, яка допомагає нам розвивати свою акторську майстерність. Акторські навички потрібні в повсякденному житті, а володіння ними робить вас відкритими  до спілкування, переконливими, дозволяє спілкуватися з будь-ким і на будь-які теми.

Бути виразним - емоційно і словесно, запам'ятовуватися. Аби цього досягти, достатньо розвинути свою природну артистичність, позбавитися затисків - внутрішніх і тілесних, страху сказати, або зробити щось не так.

Отже, етюд на імпровізацію - це завжди невеликий відрізок життя, створений уявою, який базується на запасі спостережень і живими почуттями виконавця, тобто - подієвий епізод.

Головне в ньому відтворити подієвий рух. Якась подія взята окремо і зіграна – стає головною.

Теми для імпровізації, які ви зараз отримаєте – це найкращий шлях розвитку ваших творчих здібностей та впевненості в собі. Набуті знання допоможуть вам не тільки зіграти свою першу роль, але й почуватися впевненіше у будь-якій життєвій ситуації.

Зараз ви зіграєте етюд на імпровізацію «Похід до супермаркету».

Парні етюди:

Етюд 1. «Найяскравіший казковий сон»

Етюд 2. «Дорога до музичної школи»

Етюд 3. «У міському транспорті».

(Діти виконують етюди під музичний супровід)

ІІІ. Заключна частина.

Керівник гуртка. Ми сьогодні з вами на практиці засвоїли створення етюдів на імпровізації. Ви добре справилися зі своїми завданнями і закріпили їх на практиці.

 

Заключне слово керівника.

«Життя - театр» - сказав Шекспір.

Але актором бути важко.

Хіба ти знаєш, друже мій,

 Як свою роль зіграти?

 

Сценарій і актор – вони є нероздільні.

Будуємо ми плани кожен день,

І список дій складаємо незрозумілий.

Та час їм збутися ніколи не прийде.

 

Імпровізація, актор. Ідуть пліч-о-пліч.

Без неї аж ніяк не обійтись.

Життя підкидує підводні бомби.

Ти жити хочеш? То вже якось крутись.

 

"Життя – театр, а ми всі лиш актори".

 Давайте добре грати свою роль.

 Так, щоб не раз ще на поклони,

На біс нас викликали знов! 

Категорія: Мої статті | Додав: Смородина (05.02.2015)
Переглядів: 3953 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar